onsdag 23 april 2014

Hon med miraklet

Ja, det är ju det här med bloggnamn.
Man kan ju slita sitt hår för mindre saker, men Hon med miraklet, det är ju jag!

För snart, om några månader, 4 (!) år sedan bestämde vi oss för att vi ville bli föräldrar. Väldigt pirriga och förväntansfulla började jag knapra folsyra, räkna dagar, och längta till bim. Jag gick med i bimtrådarna på familjeliv och förväntningarna var på topp. Men, jag och en liten skara till blev ALLTID sist kvar.

I april 2012, på vårt 22e försök blev vårt älskade mirakel till via ivf. Vårt lillhjärta.

Där slutar den historien, för nu börjar nästa resa, till ett till barn!

Konstigt nog är jag precis lika pirrig och förväntansfull som jag var då, för fyra år sen. Och kanske lika naiv, då jag tror att vi ska lyckas själva. Fort. Jag räknar med en bebis bland dom första månaderna 2015.

Men nu vet jag, att om inget händer så har vi en plan B där efter sommaren.

Nu väntar vi på att den här härliga veckan ska ta slut, sen kör vi!

5 kommentarer:

  1. Hurra! Nu kör vi! Sida vid sida, peppandes! Nu ska vi inte bli sist ��

    SvaraRadera
  2. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA vad roligt! Har du fått en inbjudan till min gravid nr 5blogg? Kram Hannah

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hanna! Maila den till mitt namn på insta ;) @hotmail.com så jag kan lägga till dig här! :) kram!

      Radera
    2. Jag hade glömt bort! Fixar det idag :D

      Radera